Wednesday 7 December 2011

XPDC ke Cameron...

Petang semalam baru balik dari Cameron Highland bersama family.. Alhamdulillah perjalanan pergi dan balik lancar sahaja..

Bertolak sekitar jam10 pagi isnin. Sempat masak sarapan dan bersarapan di rumah dan untuk bekalan di perjalanan. Anak-anak yang paling seronok. Memang rancangan bercuti ni pun untuk hiburkan diorang.

12lebih sampai R&R Tapah. Cadangnya nak ikut jalan Simpang Pulai sebab jalannya agak selamat dan kurang selekohnya. Kali terakhir pergi memang ikut Tapah, dan mabuknya Tuhan saja yang tahu..
Alhamdulillah kali ni sempat makan ubat.. Cuma jalan Simpang Pulai agak jauh sedikit...

Lebih kurang jam2.30 petang kami tiba di Brinchang dan ckeck in di Star Legency Hotel. Lepas solat kami memulakan lawatan ke tempat-tempat menarik. Destinasi pertama adalah Bharat Tea Plantation Farm. Sempat merasa teh sesisip dua..huhu

Seterusnya kami ke Bee Farm, Butterfly Farm, Cactus Point dan lain-lain tempat menarik.

Dah penat berjalan baru ingat nak isi perut. Pekena Tom Yam panas time sejuk-sejuk ni memang best !

Malamnya kami berjalan pulak ke Night Market di depan hotel penginapan. Membeli-belah di sana memang agak berbaloi kerana harga lebih murah. Macam-macam yang di borong. Tapi insyallah semua ada kegunaannya bukan sekadar memuaskan nafsu..

Sambil berjalan, sakan lah semua nya berposing tak hengat.. Terutama anak-anak dara ni, memang kaki posing..!

Esoknya kami keluar mencari sarapan dengan berjalan kaki sahaja. Menuruni dan mendaki bukit, betul-betul berjalan lah kata orang !

Kemudian meneruskan lagi lawatan sambil memenuhkan boot kereta..hehehe

Jam12 tengahari check out dari hotel. Sebelum bertolak pulang sempat singgah di Mardi, pusat penyelidikan pertanian, antara tempat menarik untuk di kunjungi, menambah ilmu pengetahuaan..

Perjalanan pulang mengikut jalan Tapah yang bengkang bengkok macam ular kene palu. Kepala pening tok sah cerita lah.. Alhamdulillah sekitar 6.30petang selamat tiba di rumah..

Walaupun cuma 1malam di sana, alhamdulillah semua seronok dan enjoy. Semoga XPDC ni ada manfaatnya.

Insyallah next time dikongsi gambar-gambar di sana.

Salam.....

No comments:

Post a Comment